Thursday, June 19, 2008

Cerita Dari Pekerja PETRONAS CARIGALI

Dua hari lepas, aku sempat makan tengahari di Kerteh bersama-sama member lama aku masa di ITM dulu. Walaupun berstatus Senior Engineer tapi beliau masih lagi memakai motor SS 110. Sama dengan motor aku masa belajar dulu. Ingat kat motor aku.

Bersama makan.. sembang-sembang maka tersasul pasal rege minyak.. dia lebih arif rasanya.. tapi aku yang paling best aku dengar " 5 minit pertama aku isi minyak adalah menyumpah Pak Lah". Aik .. orang Petronas pun sakit hati kat Pak Lah juagak ker..? ahaks..

Apapun member aku nie sempoi.. bukan Islam Hadhari katanya.. ini Islam asal.. bukan usul dari Pak Lah.. ahaks..

Teringat aku masa sehari sebelum rege minyak naik.. aku hantar mesej kat dia.. pasal rege minyk naik.. jawap dier.. "biar Pak Lah and Geng senang.. janji rakyat merana" Sinis jawapnya..

Apapun aku hantar lagi senario poitik kat kawasan aku.. saja simpan wat sejarah.. sebab UMNO akan lenyap kat M'sia jika Pak Lah tidak letak jawatan.

No comments: